
Vilka företagsambassadörer föredrar du?
På den ena arbetsplatsen märks det direkt:
Medarbetarna är engagerade, stolta och vill vara med.
De pratar gott om sin arbetsplats på fikarasten, i sociala medier och bland vänner.
De förstår vart företaget är på väg, hur betydelsefulla de är för resultatet och varför det spelar roll.
När förändringar sker, bjuds de in till dialog och de är nyfikna och vill bidra.
På den andra arbetsplatsen är det tyst.
Få vet vad företaget vill, färre bryr sig och många känner inte ens en stolthet över det jobb de utför.
Ingen delar företagets inlägg, ingen rekryterar genom sitt nätverk.
Förändringar skapar motstånd och passivitet för varför ska man bry sig när man inte känner sig som en viktigt kugghjul i företaget?
Vad är skillnaden på företagsambassadörerna?
Den första arbetsplatsen har byggt en kultur där medarbetarna är ambassadörer.
Den andra har inte ens tänkt tanken. De tror att det löser sig av sig själv.
Ambassadörskap handlar inte om att “pusha content” det handlar om tillit, tydlighet och mening.
När människor känner att de är en viktig del av något större, då vill de också vara en röst för det.
Vilka ambassadörer har du hos er?
Har ni ambassadörer eller åskådare hos er?
Vad tror du krävs för att fler medarbetare ska vilja bli ambassadörer?
Och om vill du bolla hur ni kan ta nästa steg. Hör av dig. Jag tar gärna ett samtal. Boka kostnadsfritt nedan.