Hinner inte med det du tänkt på jobbet?
Du, jag tänkte bara fråga.
Har du tid nägra minuter?
Ja, som ledare kan frågorna kan bli rätt många under en dag. Det leder också till stress och press när du inte hinner med det du skulle vilja.
Jag skulle vilja fråga vem styr ditt arbetsliv? Du eller dina medarbetare och kollegor?
Du kan minska frågorna och skapa lugn.
Det här kan du göra för att hinna göra det du tänkt
Här får du några tips:
* Skapa bättre struktur
* Skapa bättre inskolningsrutiner
* Ökade utbildningsinsatser
* Minska konflikter
* Tydliggör mål och hur ni ska ta er dit
* Tydliggör roller i teamet
* Skapa focustid
Hör av dig om du vill minska frågorna, skapa bättre kontroll över din tid och verksamhet? Kontakta mig här
#stress #utmattning #vd #företag #företaget #företagare #ledare #ledarskap #arbetsmiljö #onboarding #redovisning