Frustration som ledare när medarbetaren gör inte som den ska.
Jag vill bara dela med mig av några tankar, som jag har ibland, gällande frustation som ledaren kan känna angående teamet och arbetsmiljön. Som du vet strävar jag alltid efter att skapa en positiv och samarbetsvillig atmosfär på jobbet hos företagen jag hjälper. Tyvärr har jag märkt att det finns vissa utmaningar när det gäller att skapa förtroendet från vissa medarbetare.
Jag är fast besluten att fortsätta arbeta för att upprätthålla en känsla av öppenhet och respekt i teamen. Men jag kan inte förneka att det finns situationer där jag känt en brist på samarbete och förtroende från vissa medarbetare. Detta har verkligen utmanat min förmåga att leda effektivt och skapa den positiva arbetsmiljön som vi alla strävar efter.
Vissa medarbetare gör som de har lust
Jag har också lagt märke till att det finns tillfällen då vissa medarbetare inte verkar följa företagets arbetsnormer och riktlinjer, trots tydliga förväntningar och feedback. Det får mig att känna mig lite frustrerad att mitt arbete och bidrag inte riktigt uppskattas av alla direkt som det borde.
Men samtidigt vet jag att eftersom jag är objektiv och kommer utifrån kan det vara lättare för mig att finna deras förtroende eftersom jag inte har något att vinna på situationen. Förändring är också möjlig genom förståelse och öppen kommunikation men det kan ta tid. Det är också därför jag ofta hjälper företag under en längre tid. Jag tror att om vi kan arbeta tillsammans för att skapa en arbetsmiljö där alla känner sig värderade och respekterade, så kan vi övervinna dessa utmaningar och fortsätta att växa och utvecklas som ett team.
Har du känt frustration som ledare när medarbetare inte gör vad förväntas?
Vill du att vi hjälps åt att skapa bättre förutsättningar för er alla på arbetsplatsen genom att få alla att jobba åt samma håll? Hör av dig så resonerar vi tillsammans hur vi kan lösa det.